Διάλογος για την Κοινωνία

13 Φεβρουαρίου, 2009

ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΛΕΞΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Για να συνοψίσω σε ένα προχειρότατο λεξικό μερικές έννοιες για το «μέλλον» . 

Τώρα μπορεί κάποιοι ή κάποιες να μπερδευτούν χειρότερα. 

Εδώ είμαστε για να τα συζητήσουμε.  

ΠΡΟΧΕΙΡΟ ΛΕΞΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

 

Ανθρωπος:  Η κεντρική και κυρίαρχη αξία του συστήματος του «βιοτισμού».

Βιοτικές ανάγκες : Η βάση της ανθρώπινης ύπαρξης, ο μόνος αναγκαίος νόμος του ανθρώπου, ο νόμος της ζωής. Ζωή, τροφή, ασφάλεια, ό,τι στηρίζει άμεσα και αναγκαία την επιβίωση του ανθρώπου. Εκτός από τις υλικές υπάρχουν και «άυλες» με πρώτιστη την κοινωνική ισότητα και την απόλαυση των αγαθών που απαρτίζουν τα ανθρώπινα κοινωνικά αγαθά.

Δίκαιη κοινωνία – Δίκαιο κράτος: Αυτό που εξασφαλίζει σε κάθε άνθρωπο την ίση απόλαυση των βιοτικών του αναγκών, υλικών και άυλων, ουσιωδών και αποφασισμένων (αυτές που μια κοινωνία αποφασίζει). Κριτήριο η συμμετοχή του ανθρώπου στο παραγωγικό γίγνεσθαι. Μέθοδος απόφασης: η πραγματική άμεση δημοκρατία παντού. 

Ανθρώπινη ελευθερία : Η πραγματική ελευθερία που είναι άμεσα συναρτημένη με την βεβαιότητα της κοινωνικής κάλυψης των βιοτικών αναγκών.

Παραγωγή βιοτικών αναγκών: Ο μόνος στόχος της δίκαιης κοινωνίας. Αποφασίζονται οι βιοτικές ανάγκες. μετριούνται και αποτελούν τον κοινωνικό παραγωγικό στόχο.

Μέθοδος οργάνωσης παραγωγής: Η κοινή ίση και ισότιμη προσπάθεια εθελοντών για την ανάληψη κάθε αναγκαίας δράσης. Οπου δεν υπάρχουν εθελοντές κλήρωση και εκ περιτροπής εργασία όλων.

Αξίες – υπεραξίες : Καταργούνται, στόχος των κοινωνιών η κάλυψη των βιοτικών αναγκών και η αμεσότητα στην σχέση ανθρώπου –παραγωγού, ανθρώπου – καταναλωτή.

Χρήμα: Αχρείαστο και βδελυρό. Η ικανοποίηση των βιοτικών αναγκών από την κοινωνική προσπάθεια το καθιστά άχρηστο. Αντικαθίσταται από την κάρτα βιοτικών αναγκών.

Κέρδος: Ο νευρώνας του καπιταλισμού. Κέρδος για κάποιον σημαίνει στέρηση για τους άλλους, καθώς όλα είναι πεπερασμένα και συγκεκριμένα μεγέθη. Ο καπιταλισμός καταστρέφεται δημιουργώντας οικονομικές μονάδες που λειτουργούν χωρίς κέρδος. Το μόνο κέρδος είναι οι μισθοί των εργαζομένων, μέχρι να καταργηθούν και αυτοί.

Αγορά: Κοινωνικός μηχανισμός που έχει ως αντικείμενο την επί κέρδει προμήθεια των βιοτικών αναγκών των ανθρώπων (πραγματικών ή και τεχνητών). Ως είναι ευνόητο καταργείται ως άχρηστος. Οι μετέχοντες σε αυτόν απασχολούνται στην παραγωγή.    

Προμήθεια βιοτικών αναγκών: Ευθύνη της κοινωνίας. Αυτοματοποιείται με αυτόματους προμηθευτές και ατομικές κάρτες προμήθειας. Πάλι εξοικονομούνται ανθρώπινες δυνάμεις για την παραγωγή και προς το συμφέρον όλων.

Φύση:         Είναι το σπίτι μας, το παρόν και το μέλλον μας, δεν εννοείται η καταστροφή της.

Δημοκρατία : Η πραγματική, η άμεση δημοκρατία των ελεύθερων ίσων ανθρώπων είναι ο μοναδικός πολιτικός θεσμός για την λήψη αποφάσεων της κοινωνίας, πάντα με γνώμονα τις αρχές του συστήματος.

Σχέσεις στην παραγωγή: Ισότητα των συμπαραγωγών ανθρώπων.

Κράτος: Μετατρέπεται σε «κοινό». Σε κοινωνικό μηχανισμό που υλοποιεί άμεσα τις αποφάσεις της κοινωνίας. Αποσύνθεση του εξουσιαστικού γραφειοκρατικού του ρόλου.    

Παιδεία: Ο μηχανισμός ολοκλήρωσης της ανθρώπινης γνώσης, στρέφεται προς τον άνθρωπο και έχει στόχο να του δώσει να εφόδια να κατανοήσει το γίγνεσθαι και να σκεφτεί ελεύθερα και αδέσμευτα.

Δυνατότητα επιλογής : Ελεύθερη, ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ ενός συνόλου παραγόμενων αγαθών, αντικαθιστώντας κάτι με κάτι άλλο.   

Κάρτα βιοτικών αναγκών: Αντικαθιστά το χρήμα. Σε αυτή είναι εγγεγραμμένες οι βιοτικές ανάγκες – αγαθά που κάθε άνθρωπος μπορεί να απολαύσει και οι αναγκαίες ποσότητες.

Μισθωτή εργασία: Καταργείται ως έμμεση δουλεία και μειωτικός για τον άνθρωπο θεσμός.

Επιχειρηματίας: Αυτός ο άπληστος, δεν μας χρειάζεται για να μας παίρνει κέρδη (μεγαλύτερα μερίδια), να δημιουργεί ανισότητες και να μας πολεμά.

Τεχνολογία: Κοινό κτήμα της ανθρωπότητας. Η εκμετάλλευσή της υπέρ όλων των ανθρώπων. 

Εφεύρεση: Αποτέλεσμα της ανθρώπινης ελευθερίας, της χαράς της πραγματικής ζωής και όχι της εξοντωτικής μισθωτής εργασίας.

Εφευρέτης: Ο δικός μας άνθρωπος, αυτός που μας δίνει την δυνατότητα να ζούμε καλύτερα. Βραβεύεται και τιμάται με απόφαση όλων.

Χρηματιστήρια, τράπεζες κλπ.: ποιος και γιατί τα χρειάζεται; Καταργούνται.

Διεθνής κοινότητα: Αλληλοσεβασμός, αλληλοβοήθεια, στήριξη χωρίς δουλείες και ανταλλάγματα. Οι λαοί μπορούν να χαρίζουν ή να ανταλλάσουν προϊόντα που παράγουν για να στηρίξουν ο ένας τον άλλο.

Διεθνείς οργανισμοί: Οργανισμός παγκόσμιας βιοτικής συγκρότησης. Εκεί οι λαοί δηλώνουν και συμφωνούν τις ανάγκες τους και βρίσκουν τρόπους αλληλοβοήθειας για την κάλυψή τους.   

Πόλεμος: Αγνωστη λέξη. Οποιος κάνει πόλεμο μένει εκτός διεθνούς κοινότητας. Συνδρομή υποχρεωτική των άλλων στον αμυνόμενο.

Μετανάστευση: Αν είναι αναγκαία για βιοτικούς λόγους, οι λαοί ορίζουν την αναγκαιότητα και το μέτρο. Στήριξη της βιοτικής οικονομίας κάθε λαού στον τόπο του.

Υπερπαραγωγή, υπερανάλωση φυσικών πόρων: Το ένα φέρνει το άλλο. Δεν χρειάζονται.

Βιοτισμός: Η θεωρία των βιοτικών αναγκών.             

Βιοδημοκρατία: Το πολιτικό σύστημα της θεωρίας των βιοτικών αναγκών.

4 Σχόλια »

  1. Πάρα πολύ καλή ανάλυση μιας κοινωνίας οπως και εγώ την οραματιζόμουνα. Συμφωνώ σχεδόν σε ολα αν και τα διάβασα πολυ γρήγορα (ειναι πολυ πρωί πριν φυγω για την καθημερινή σκλαβιά).
    Ο τροπος που αντιλαμβάνομαι τον κοσμο κινειται σε αντιστοιχη συχνότητα, ομως αισθάνομαι τοσο μόνος αφου εχω βρει ελάχιστους ανθρώπους μέχρι σήμερα (και ειμαι 57 ετών) που να συντονίζονται σε αυτη τη συχνότητα.
    Μακάρι να υπάρχουν αρκετοί που θα βρεθούν μέσω του ιντερνετ το οποιο αποτελει την μεγαλύτερη ελπίδα για μια ψηφιακή επανάσταση και ενα κοσμο χωρις εκμετάλλευση κανενός ανθρώπου στη γή απο αλλον ανθρωπο.
    Ο Βιοτισμός θα επρεπε να ηταν στην πρώτη γραμμή της πανεπιστημιακής ερευνας. . .
    Απο σήμερα αισθάνομαι λιγότερη διανοητική μοναξιά.
    Να είσαι καλά.

    Σχόλιο από Νίκος — 17 Φεβρουαρίου, 2009 @ 6:50 πμ | Απάντηση

  2. Νίκο είμαστε πολλοί, δεν είμαστε μόνοι. Είμαστε τόσοι που δεν θα μπορούσαμε ποτέ να το φανταστούμε.
    Θα επικοινωνήσω για να βρεθούμε.

    Σχόλιο από dimkaramitsas — 20 Φεβρουαρίου, 2009 @ 7:17 μμ | Απάντηση

  3. Ίσως να βοηθούσε περισότερο αν γινόταν κάτι πιό οργανωμένο/συντονισμένο.
    Και επι της ευκαιρίας, καμιά πρόταση για ανάγνωση σχετικού βιβλίου?
    Εκτός απο Erich Fromm και Wilhelm Reich που διάβασα ήδη.

    Σχόλιο από analogDevice — 2 Μαΐου, 2009 @ 8:45 μμ | Απάντηση

  4. Αγαπήτε analogDevice αυτά που γράφονται για τις βιοτικές ανάγκες κλπ. είναι πρωτότυπα και πρωτόλεια. Τουτέστιν ό,τι μπορείς να βρεις θα το βρεις στο μπλόγκ. Μέσα στον χρόνο πιστεύω ότι θα εκδώσω το 1ο βιβλίο (για να υπάρχει και βιβλιογραφία). Η επιλογή Fromm και Reich είναι πολύ καλή. Ο βιοτισμός έρχεται να αναλύσει το έργο τους και να δώσει την εξήγηση για όσα γράφουν. Η ψυχολογία του βιοτισμού δίνει απαντήσεις στα περισσότερα ζητήματα της ατομικής και κοινωνικής ψυχολογίας θέτοντάς την σε νέες βάσεις.
    Για παράδειγμα ένα σύνδρομο δημιουργείται από μία στέρηση βιοτικής ανάγκης (ατομικής ή κοινωνικής) ή την «μεταφρασή της στον κοινωνικό κώδικα» (σ.σ. δεν το έχω δημοσιεύσει)και αποτελεί μιας μορφής αυτοάμυνα έναντι της στέρησης των βιοτικών αναγκών ή της απειλής στέρησής της. Η κληρονομική μετάδοση (όπου συμβαίνει) μάλλον είναι αντικείμενο της (βιοτικής) εξέλιξης στο ατομικό πεδίο και εξαρτάται από τον βαθμό ατομικής και κοινωνικής αποδοχής του συνδρόμου. Εάν δηλαδή το σύνδρομο, η «αυτοάμυνα», πετύχει στον σκοπό της ως προς τις βιοτικές ανάγκες, παραμένει και αποτελεί αντικείμενο – τμήμα εξέλιξης.
    Με την θεωρία των βιοτικών αναγκών και τις προτάσεις για την αλλαγή του κόσμου που αναπτύσσονται πάνω σε αυτή, η στέρηση των βιοτικών αναγκών εξαφανίζεται και συνάμα και τα φαινομενα της ψυχοπαθολογίας που προκαλούν.

    Σχόλιο από dimkaramitsas — 12 Μαΐου, 2009 @ 10:32 πμ | Απάντηση


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.