Διάλογος για την Κοινωνία

Ιανουαρίου 7, 2009

Ο ΤΟΙΧΟΣ (το τραγούδι του 15χρονου)

Filed under: ΠΑΙΔΕΙΑ — dimkaramitsas @ 5:23 μμ
Tags: , ,

Ο ΤΟΙΧΟΣ (το τραγούδι του 15χρονου)

 

Μεγάλωσα στα ονείρατα: πως θα μου ανήκει ο κόσμος.

Όταν γεννώ και εγώ τρανός, στα χρόνια πιο μεγάλος,

όλα τα κούφια όνειρα πως θα ‘ναι η ζωή μου.

«Σκύβοντας το κεφάλι σου μπορεί να μην σε δουν»,

έτσι ελέγαν όλοι τους, του κόσμου μου οι «σοφοί»

και όλοι τον δρόμο μου έδειχναν που σε οδηγεί στο μέλλον … .

 

Και όνειρα μου φτιάχνανε στον ύπνο μου να δω,

να δικαιώσω με όνειρα ζωή που δεν την ζω

και να γεμίσω πιο πολλές ψευτιές τα όνειρά τους.

Μα τώρα που πλησίασα, μόνο κραυγές ακούω,

το πόνου τα αλύγματα που είναι πίσω απ’ τον τοίχο.

 

Γιατί ένας τοίχος στέκεται,

μπροστά μου είναι χτισμένος,

μαύρος, ψηλός και απρόσιτος που τα θεριά φιλούν,

κι όσο να σκύψεις δεν μπορείς εύκολα να περάσεις.

 

«Πρέπει να σκάψεις νέε μου αν θέλεις να περάσεις»:

φωνές ακούγονται πολλές, απ’ τα ψηλά του τοίχου.

Ειν’ των σοφών και των τρανών, αυτών που τον εφτιάξαν.

«Κι αν μείνεις έξω πρόσεξε, υπάρχουν τα σκυλιά μας».

 

Μπροστά στον τοίχο σάστισα

 κι εμένα δεν μου πάει,

ούτε για τοίχους μου είπανε και ούτε για θεριά,

τον δρόμο σαν μου εδείχνανε αυτοί οι «σοφοί» δασκάλοι.

 

Κι εγώ, που δεν εφτιάχθηκα να σκύβω ή να σκάβω,

το πήρα πια απόφαση τον τοίχο να γκρεμίσω

ή γύρωθεν τους μέσα του

 να κτίσω, να πακτώσω.

 

Αστους αυτούς στο κάστρο τους

και εγώ μεσ’ στην ζωή μου,

να τριγυρνάω ελεύθερος μέχρι να εύρω κι άλλους

και τότε θα φτιάξω ονείρατα και πράγματα για ανθρώπους,

για να μπορούνε όλοι τους λουλούδια να κρατούν.

Γιατί νοιώθω πως εφτιάχθηκα

κεφάλι να μην σκύβω,

μόνο ψηλά να το κρατώ, να σκέπτομαι, να φτιάχνω

κι όσο για τα ονείρατα μίας ζωής σκυμμένης

στο τοίχο τους τα κόλλησα και έφυγα για αλλού.

 

Αστους αυτούς στον τοίχο τους να στέκουν κρεμασμένοι,

και εμείς μες στα λιβάδια μας, να ζούμε την ζωή,

μπορούμε να το κάνουμε, μόνο μια ανάσα μένει,

στον κόσμο τον ανθρώπινο να ζήσουμε εμείς.  

Σχολιάστε »

Δεν υπάρχουν σχόλια.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Σχολιάστε

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

